Gulas

Astazi, printre multe alte treburi, mi-am facut timp sa pregatesc si minunatia asta de mancarica. Am fost asa incantati de ce a iesit incat nu am mai rezistat pana maine cu reteta :)
Cum am vazut ca pe net sunt o gramada de pareri despre reteta originala, va anunt de la inceput ca nu, nu este reteta de gulas originala! Este preluata din cartea lui Radu Anton Roman si este adaptata la gusturile noastre si totusi a iesit delicioasa. Asadar:

Ingrediente:
500g carne de vaca (eu am pus manzat)
3 cepe mari
100ml ulei
2 morcovi
1 ardei gras
1 capatana usturoi
piper, sare, boia de ardei dulce
1,5kg cartofi
1 legatura patrunjel
1 lingura pasta de tomate
500ml supa de oase sau apa
1 pahar smantana

Preparare:
Carnea de vita, dupa ce se spala, se taie bucati mici si se caleste in ulei incins. Cand a prins culoare, se scoate pe o farfurie iar in uleiul ramas se caleste ceapa, morcovul taiat marunt si ardeiul cateva minute.
Se adauga carnea la loc in cratita, se stinge cu supa de oase si se adauga boiaua. Se tine la foc mic, cu capac, o ora sau mai mult, pana este fiarta carnea.
Se adauga si cartofii taiati sferturi, usturoiul si pasta de tomate, se mai lasa pe foc pana se fierb cartofii iar la final se condimenteaza cu sare si piper, se ia de pe foc si se adauga patrunjelul si smantana.
Unele persoane fac si niste galusti din faina dar mi se pare prea mult pe langa cartofi asa ca am sarit peste partea asta.
Se mananca cu muraturi si cu un vin alb demidulce alaturi.
N-am cuvinte!

Comentarii

webber a spus…
arata super in poza, dar eu am mancat unul in Ungaria si nu prea mi-a placut. :)
Bunica a spus…
Poate nu ai nimerit un restaurant bun. Nici la noi nu fac toate restaurantele mancaruri romanesti extraordinare, asta nu inseamna ca felurile respective nu pot iesi bune. Noua gulasul asta ne-a placut foarte tare, pe cat arata de bine pe atat e de bun :)

Postări populare