Prajitura cu nuca (de post)

Prajitura asta imi aduce aminte de copilarie, de vremea in care nu se gasea mai nimic prin magazine si saraca mama apela la retetele "economice". Bineinteles ca de obicei nu avea nuca, asta doar la ocazii deosebite, dar era buna si fara, ce mai conta o nuca in plus sau in minus? :)
 Negresa de post

Ingrediente:

Pentru prajitura:
1/2 cana ulei
1/2 cana zahar
3 cani faina
1/2 cana nuca macinata
3 linguri cacao
2 cani apa
1 lingurita bicarbonat stins cu zeama de lamaie
1 praf de copt
2 plicuri zahar vanilat

Pentru glazura:
5 linguri zahar pudra
2 linguri cacao
2 linguri apa
2 linguri ulei
1 zahar vanilat
esenta de rom

Preparare:
Se amesteca faina, zaharul, nuca, cacaua, praful de copt si zaharul vanilat - adica ingredientele uscate si separat se amesteca cele lichide. Apoi lichidul se toarna peste ingredientele uscate si se amesteca bine rezultand o compozitie care se pune intr-o tava acoperita cu hartie de copt sau unsa cu unt si tapetata cu faina. Se da la cuptor pana cand e coapta suficient.
Glazura se face foarte simplu: zaharul cu cacaua se amesteca usor cu apa. Se pune pe foc si se adauga si restul ingredientelor. Se da in clocot si se lasa sa se ingroase un pic. Se toarna calduta peste prajitura scoasa din cuptor. Se lasa la racit si apoi se presara putin ness sau cacao pe deasupra si se serveste. 

Comentarii

Din bucataria mea a spus…
yummy, tare bine arata si cred ca e tare delicioasa!Pupici!
Mihaela Negrescu a spus…
cu siguranta e foarte gustoasa!!!trebuie incercata neaparat!!o zi frumoasa!!
Ce mult imi place.Pupici!
Bunica a spus…
Multumesc fetelor, ma bucur tare ca va place...
Pupici, Buni
Roxana a spus…
Sunt innebunita dupa nuci inca de cand eram mica si in ultimul timp am tot citit o sumedenie de articole despre cat de benefice si nutritive sunt asa trebuie neaparat sa imi largesc paleta de preparate cu nuci. Multumesc
Cardinal a spus…
Mmmm, ce bine arata!
Unknown a spus…
Delicioasa! Eu am pus si un pic de dulceata!

Postări populare