Cannelloni Emiliani cu ricotta si spanac

Toata copilaria mea, bunica, la vremea spanacului, imi facea budinca de clatite cu spanac si smantana. Atata budinca am mancat ca nu puteam sa o mai sufar :) Si saraca se chinuia sa faca zeci de clatite, sa le aranjeze frumos randuri randuri, sa imparta uniform spanacul proaspat calit in unt si ce-o mai fi pus ea in el ca n-am intrebat-o niciodata reteta, atat de tare credeam ca n-o sa mai mananc vreodata. 
Si asa ajung eu zilele trecute in fata raftului cu paste si vad frumusetile astea de cannelloni, niste tuburi maricele numai bune de umplut. Nici nu-mi trecea prin cap ca o sa descopar in reteta de pe spatele cutiei gustul budincii bunicii si nici ca o sa imi placa atat de tare ca sa nu ma pot opri din mancat. 
Asa ca va invit la o portie dar numai una, nu se da bis :)

P1070535 

Ingrediente: 
 (am modificat usor cantitatile, am pus mai mult spanac si mai putin branza)
1 cutie cannelloni emiliani
1 punga de 250g spanac congelat 
250g ricotta
1/2 ceapa taiata fin
unt
sare, piper
parmezan ras

P1070539


Pentru bechamel:
1,2 litri lapte
60g unt
60g faina
sare
nucsoara

P1070531

Preparare:
Se prepara intai bechamelul: se topeste untul intr-un vas, se adauga faina si se amesteca energic, lundu-se de pe foc. Se pune laptele cald cate putin, pana cand se desface sosul.  Se pune din nou pe foc si se aduce la punctul de fierbere, adaugand si nucsoara. Se lasa deoparte. S-ar putea sa vi se para mult lichid dar pastele nu se fierb inainte asa ca au nevoie de lichid.
Se prepara spanacul: se decongeleaza, se caleste in unt ceapa, se adauga si spanacul, se pune ricotta si apoi se amesteca bine de cateva ori. Se sareaza si pipereaza. Se presara parmezan ras.
Intr-o tava incapatoare si destul de inalta se pune un strat subtire de bechamel care se intinde bine pe tot fundul tavii si apoi se aranjeaza pastele umplute cu spanac intr-un strat. Se toarna bechamel pana le acopera si se mai pune un strat de paste care se acopera cu restul de bechamel. Daca aveti tava suficient de mare, e mai bine sa le asezati intr-un singur strat.
Se presara parmezan si se baga la cuptor aprox. 30 minute. Cand sunt gata, se lasa 10 minute sa se odihneasca inainte de a le servi. Sunt delicioase si a doua zi, cand se intaresc in frigider si se taie mai bine, evident reincalzite apoi.

Pofta buna!

Comentarii

Maria a spus…
Ma bucur ca ti-am descoperit prima reteta si am putut sa ma servesc cu o portie:)Delicios!!!!!La cum arata poti sa mori de pofta(bine ca am prins o portie).Pupici:x
Antonina a spus…
O minunatie!!! N-am mai mancat tare demult, ca al meu nu mananca spanac.. si trebuie sa le fac doar pentru mine;(( Da'i buna rau papica asta! Te pup
Bunica a spus…
Maria ma bucur ca ai venit in vizita :)
Te mai astept si alta data! Xoxo
Bunica a spus…
Anto si la noi sunt multe bunatati refuzate din start, inainte sa le guste...asa ca stiu cum e :(
Andra a spus…
O splendoare!!! Ador spanacul! Si pastele! Si ricotta! Si pe tine - pentru reteta frumoasa! Pupici! :)
miremirc a spus…
Imi plac cum arata !!! nu am mancat nicioadata asa ceva...dar pentru toate exista un inceput :D
Reteta notata !!
Lia a spus…
Vai,dai dragele noastre bunici,daca ar stii cat le pomenim ....
Nici eu nu mancam spanac cand eram mica.Fugeam de el ca dracul de tamaie ,iar acum abia astept sa-l pasc primavara . :))
......................
Btw ,Happy Blogging !la aniversare.
Si al cat mai multe postari frumoase .
Bunica a spus…
Andra, Miremic - ma bucur tare ca va place si daca o incercati, sa-mi spuneti cum a fost :)
Pupici
Bunica a spus…
Lia scumpa mersi pentru urari! Hugs!
Glossy Lala a spus…
Mmm,arata minunat,cred ca e la fel de gustoasa....de ceva vreme caut o reteta de cannelloni,imi place spanacul,dar rucola e preferata mea..se poate inlocui spanacul cu rucola?
merci
Bunica a spus…
Lala habar n-am :)
N-am gatit niciodata rucola pe foc, am mancat numai cruda in salate, deci nu stiu cum se comporta la temperatura mare
Teoretic n-ar trebui sa fie o problema...
La noi s-a dat bis :D. Doua zile la rand am facut aceasta reteta si cred ca o vom repeta destul de curand :D
Simona a spus…
Tare apetisant, super prezentare! Succes!

Postări populare