Fasole batuta

Repede repede pana nu se termina postul pun si eu o reteta fara carne...stiu, shame on me!
Fasolea batuta e un fel de hummus sau mai bine zis hummusul e un fel de fasole batuta, care seamana dar nu rasare (la gust adica).


Fasole batuta by raftul bunicii
Fasole batuta, a photo by raftul bunicii on Flickr.
Ingrediente:
fasole fiarta sau din conserva
cateva linguri de ulei
sare, piper
boia de ardei
ceapa calita

Preparare:
Fasolea se fierbe cu ceva legume (morcov, ceapa, pastarnac) sau se cumpara gata fiarta. Se strecoara si se pune intr-un vas adanc unde se sfarama cu furculita (metoda batraneasca) sau cu blenderul vertical. Se adauga ulei, cate putin, amestecand cu o lingura de lemn de data asta, pana cand capata consistenta dorita. Daca este prea uscata se poate pune putina zeama in care a fiert fasolea. Se condimenteaza cu sare si piper si se presara boia.
Cui ii place, poate sa caleasca niste ceapa taiata solzisori cu putina boia si sa o arunce deasupra.
Pofta buna!

Comentarii

Lia a spus…
Si eu m-am modernizat si o fac deseori cu falole din conserva.
Oricum ar fi e delicioasa.
Cand nu e post e mortala cu o felie de slanina prajita si cu salata de varza murata.
Mama ce pofta mi-ai facut !
Bunica a spus…
Pai ca sa fiu sincera noi am mancat-o cu niste sunca de porc dar am zis sa nu le mai fac pofta tuturor acu in post :)
Ramane intre noi....
Lia a spus…
Da,daaa.:)

Postări populare