Paine neframantata - No Knead Bread

De cand am vazut reteta de paine neframantata pe blogul Anei am ramas fermecata definitiv. Si am tot visat sa o fac si eu si parca nu aveam curaj. 
Insa pe la inceputul lui decembrie mi-am zis ca nu poate sa treaca anul si eu sa nu incerc minunatia. Prea era simplu de facut si prea arata apetisant. Asa ca iata ce a iesit:

poză (4)

 La fel de frumoasa ca a Anei desi pozele nici nu se compara. Gustul in schimb este absolut divin. O painica densa, gustoasa, satioasa, cu coaja crocanta si miez usor, fara tot felul de conservanti si alte prostii si extrem dar extrem de usor de facut. Va ia fix 5 minute in prima zi si alte 5 minute a doua zi.
Nu o sa va mai scriu si eu reteta pentru ca Ana a explicat-o perfect si daca va ajuta mai tare puteti viziona si un filmulet care a inspirat-o pe ea aici. In mare, se amesteca aceleasi ingrediente ca la o paine obisnuita numai ca lichidul este in cantitate mai mare. Eu am folosit si drojdie uscata si proaspata si a iesit la fel de buna. Se amesteca toate usor cu o lingura si apoi se uita in frigider macar o zi. A doua zi gasiti o coca frumos crescuta care se coace in cuptorul incins bine de tot, intr-o cratita cu capac, la fel de bine incinsa.

In rest, ce sa zic...am facut paine asta de vreo 5 ori pana acum, prima data jumatate de cantitate de teama ca n-o sa iasa, am facut si pizza din aluat si a fost cea mai buna pizza facuta in casa de moi, am dat si la prieteni care m-au bombardat apoi sa le dau reteta, am facut si de revelion si a crescut frumoasa rau si s-a mancat cu mare placere desi mai aveam vreo 3 feluri de paine cumparata prin casa.
Va invit sa o incercati si sigur nu o sa va para rau.
Pofta buna!

poză (3)

Comentarii

Emily a spus…
super a iesit! E painea mea preferata!
O seara frumoasa!
Maria a spus…
WOW,SUPER RETETA! Parca ii si simt mirosul de paine ...pur si simplu salivez de pofta:)Pupici:x
Licuta Marin a spus…
Arata tare bine painica!!!Pupici!
Ana Maria Ciolacu a spus…
Vaaaaaiii, cat de frumoasa e... <3 Ma bucur atat de mult ca v-a placut si ca a avut succes si la dvs in casa... <3<3<3 Eu am facut din ea paine, pizza (cea mai minunata,dupa cum ati vazut), chifle, si ieri am facut turte. :)) Le-am aruncat in tigaia incinsa si am pus capacul, apoi le-am intors. Nu seamana la gust cu painica aceasta, insa sunt de-o pufosenie impresionanta... :) Nu-mi lipseste mai niciodata aluatul din frigider, a devenit un reflex, cand am terminat de curatat bucataria, inainte de a stinge becul, in 2 minute fac si aluatul. :)
Va pup cu mare drag si va doresc un an nou excelent !
Antonina a spus…
O voi face si eu ! Asa nu se mai poate! ti-a iesit superb ! Coaja aia imi ia mintile! pe cuvant!
Zazuza a spus…
o singura data am facut niste chifle :)), in rest mare curaj mai imi trebuie ca sa ma apuc de asa ceva, desi vad ca toata lumea zice ca e usor :)).
Foarte bine arata painea.Mie imi place sa fie moale si coaja.
Bunica a spus…
Multumesc Emily! Te astept cu drag si alta data
Bunica a spus…
Maria sa stii ca miroase in toata casa :) Daca nu ai nervii tari o termini inainte sa se raceasca ;)
Bunica a spus…
Pupici si de aici Licuta
Bunica a spus…
Ana, sa stii ca nu-s asa "bunica" cum par :))) Asa ca spune-mi Cristina
In alta ordine de idei, mare descoperire aluatul asta si desi mai auzisem de el si de pe alte bloguri nu m-a convins nimeni cum ai reusit tu :)
Sigur o sa fie singurul aluat de paine pe care il mai fac de acum si as fi tare curioasa cum iese cu alte tipuri de faina, tarate si seminte.
Pupici si nu te lasa :)
Bunica a spus…
Anto sa stii ca o sa ajungi dependenta :)
Ai grija!
Bunica a spus…
Zazuza pai ti s-a parut greu de facut?? Pai nu-ti ia decat 10 minute in 2 zile! :)
Si in plus, nu trebuie sa o tii la caldura, la dospit, pe mine asta ma termina cel mai tare
Bunica a spus…
Dia-Mar cred ca daca o tii mai putin fara capac se rumeneste mai putin coaja. Desi dupa mine...as manca numai coaja
L. Neusiedler a spus…
nu, dar mi s-a parut m-am consumat emotional foarte tare :))), aoleu, daca nu iese, aoleu, daca nush ce :)). insa rezultatul a meritat tot stresul!
L. Neusiedler a spus…
priu, am comentat de pe alt cont. Zazuza sunt :)))
Bunica a spus…
:))) La consumul emotional nu ma bag...fiecare cu al lui :P
Guvi a spus…
arata minunat painea!
imi permit doua sugestii, doua variante pe aceeasi tema, dar la care timpul de asteptare este considerabil redus (2 ore) iar rezultatul, dupa parerea mea, il concureaza pe acesta: http://guvi-guvi.blogspot.com/2011/02/artisan-bread-with-kalamata-olives.html si http://guvi-guvi.blogspot.com/2011/10/italian-semolina-bread.html. daca am gresit cu linkurile, imi cer scuze anticipat!
Roxana a spus…
se poate face cu faina de secara? si daca da, se modifica in vreun fel cantitatile de apa si drojdie?
mercic
Bunica a spus…
Roxana nu am incercat cu faina de secara dar eu sincer as pune putin mai multa apa...ideea este sa iasa o coca moale care sa nu se poata modela cu mana in prima faza
Oricum, sa-mi spui cum ti-a iesit :)
Unknown a spus…
fenomenal arata painea!!! n-am vazut o paine mai aratoasa! abia astept s-o incerc! :*

Postări populare