Ostropel de pui cu ciuperci



















Ingrediente:
1kg carne de pui sau gaina
500g ciuperci
2-3 cepe mari (dupa gust)
1-2 capatani de usturoi (tot dupa gust)
jumatate de pahar de vin alb
cateva polonice de supa de pui
rosii decojite sau bulion
patrunjel, oregano
sare, piper


Preparare:
Puiul se taie bucati si se prajeste in ulei incins cateva minute. Se scoate pe o farfurie. Uleiul ramas se foloseste pentru a cali ceapa.
Eu nu am procedat asa pentru ca am avut o gaina de tara care fierbe greu asa ca am fiert-o in oala sub presiune. Din zeama respectiva am pastrat cateva polonice pentru ostropel iar cu restul am facut o ciorbita de pui.
Dupa ce a devenit sticloasa ceapa, se adauga ciupercile taiate felii si supa de pui si se lasa la inabusit pana sunt aproape fierte. Se adauga apoi si carnea, se mai lasa pe foc pana este fiarta bine si apoi se adauga usturoiul, vinul, bulionul si condimentele. Dupa cateva minute se stinge focul si se pun verdeturile.
Se serveste cu cartofi sau cu orez simplu.

Eu, in functie de ce am in frigider, adaug sau scot din reteta diverse ingrediente: morcov, ardei, ciuperci, chiar si dovlecel. Oricum ar fi, ostropelul iese excelent.

Comentarii

Anonim a spus…
si rosiile unde sunt?
Bunica a spus…
Rosiile se pot adauga odata cu vinul si bulionul dar sunt optionale
Anonim a spus…
Aiureala cu ciuperci...
Ostropel cu UN(UNU)CATEL DE USTUROI????
Bunica a spus…
Anonim, vad ca iti place sa trimiti comentarii rautacioase si te mai si faci de ras
Te invit sa citesti de 2 ori fiecare reteta, inainte sa mai tragi cate o concluzie. Ca n-ar fi prima data.
Multumesc,
B.
Anonim a spus…
1-2 capatani, nu e tot una cu 1 catel de usturoi, mai anonymous,....esti praf :D
Anonim a spus…
ciorbita de pui dintr-o ...GAINA (batrina) ? Serios? - am mai invatat ceva
Eu si multi altii detestam oregano , si in plus NU este parte din ostropel. Ca lai adaugat to este altceva, asa poti adauga si vinete si menta, dar nu inseamna ca e corect sau bine.

Ostropelul e ceva simplu. Pregatesti sosul (fara usturoi inca) , prajesti carnea un pic (sau mai mult daca nu e de pasare), apoi o pui in sos la fier doar un pic, si in final adaugi usturoiul ca altfel isi pierde din aroma daca fierbe. Se poate face multe si nevrute ca lumea-i mare, dar asa iese ca-n povesti. Bulion/rosii f putin.
In final bucatarul trebuie sa aibe mina si gust bun, altfel iese ceva banal.

Anonim a spus…
E foarte bun. Am facut si eu dupa reteta dumneavoastra si a iesit foarte bun ostropelul.
Anonim a spus…
ba citeste si dupa comenteaza . la ingrediente scrie " rosii decojite sau bulion" nu e strict necesar ambele
Unknown a spus…
aveti dreptate...e usor sa comentezi rautacios si de fapt habar nu ai sa faci o mancare ..uart din parte acelor care fac asta!!

Postări populare