Pesto de patrunjel

Pesto este un sos minunat din verdeata proaspata, care se poate servi impreuna cu paste sau uns pe paine, alaturi de fel de fel de branzeturi. Se face in mod normal din busuioc dar se poate face din orice fel de verdeata va place. Eu am folosit patrunjel pentru ca este foarte sanatos si se gaseste peste tot.
Pesto are foarte multe variante, mai ales in Franta si Italia. In unele retete se pun si seminte de pin sau nuci caju, fistic, etc, in alte parti nu se pun deloc nuci. De fapt, trebuie incercate mai multe combinatii si astfel va puteti hotari asupra variantei castigatoare! :) Iata cum am facut eu:

Ingrediente:
1 legatura patrunjel proaspat
1 catel de usturoi
3-4 linguri ulei de masline
1 lingura zeama de lamaie
sare, piper

Preparare:
Se pun toate ingredientele in mixer si se transforma in pasta. Se poate amesteca apoi pasta cu parmezan ras. Se foloseste imediat sau se pastreaza in frigider intr-un borcan cu capac, dupa ce ati pus un strat subtire de ulei de masline peste pasta.

Comentarii

Anonim a spus…
Super treaba. Chiar doream o reteta de pesto. Vazusem o reteta, pe un canal discovery, cred, cu sos de pesto. Bucatarul il cumparase deja gatit pentru a prepara o rulada de vita cu pesto la gratar. O nebunie.
Bunica a spus…
Sa stii ca este o reteta foarte cautata, si eu m-am mirat cati au citit-o...Este atat de simplu de facut si merge cu atatea feluri! Chiar merita incercat...sa-mi spui cum ti-a iesit :)
Unknown a spus…
voi prepara in primavara acum cumpar dela profi ,ma bucur ca pot prepara si din patrunjel , multumim

Postări populare