Tort cu ciocolata alba si ness

Iata ca reusesc in sfarsit sa mai postez cate ceva pe blog. Si, dupa cum am promis, incep cu tortul pe care l-am mancat de Paste. Recunosc ca am trisat un pic deoarece am cumparat blatul. Si de bine ce am vrut sa scap mai usor, mai rau m-am suparat, pentru ca blatul cumparat s-a faramitat ingrozitor si mi-a fost foarte greu sa ornez tortul la final. Dar sa va spun reteta:

Ingrediente:
Pentru crema de ness:
4 galbenusuri
200g zahar
2 lg zahar vanilat
2 lg ness
2 lg apa
200g unt
un pumn de nuca rumenita in cuptor si macinata

Pentru glazura:
1 ciocolata alba de menaj - era mare, cred ca avea 4-500g
150g smantana dulce lichida

Pentru sirop:
500ml apa
150g zahar
esenta de rom


Preparare:
Crema se face in felul urmator: primele 3 ingrediente (galbenusuri, zahar, vanilie) se amesteca bine pana se topeste zaharul. Se adauga nessul si apa, se amesteca si se fierbe toata compozitia in bain-marie cca 15 min pana cand se ingroasa. Se lasa la racit.
Untul se freaca spuma si se adauga in el putin cate putin crema racita, amestecand. Se adauga si nuca prajita in prealabil in cuptor cateva minute la foc mic (atentie sa nu se arda!) si apoi macinata. 
Siropul se prepara din apa si zahar fierte in care se pune apoi esenta de rom. Se raceste.
Prima foaie de blat se insiropeaza, se pune jumatate din crema, se aseaza a doua foaie de blat, se insiropeaza si se pune restul de crema. Se inchide cu ultima foaie de blat care se insiropeaza si ea si apoi se baga la frigider.
Intre timp se pregateste glazura: se topeste ciocolata in bain-marie si se adauga smantana, amestecand in continuu. Se lasa sa se raceasca astfel incat sa nu mai curga foarte tare dar nici sa nu se solidifice.
Se scoate tortul din frigider si se intinde ciocolata, se presara ness cu ajutorul unei strecuratori fine si se orneaza cu bomboane Rafaello.
Se tine la frigider pana se serveste.

Comentarii

Bunica a spus…
ed, use google translate, it's easy!
http://translate.google.ro

Postări populare