Paine

Va spuneam zilele trecute ce pofta de paine proaspata si buna de casa mi-a facut vremea asta rece care nu vrea sa se mai duca. Sunt consemnata la domiciliu din cauza zapezii asta asa ca  m-am apucat de framantat :)
A iesit o painica excelenta, super pufoasa si cu coaja crocanta. Prima felie am mancat-o pe nerasuflate, doar cu putin unt pe deasupra. Abia la a doua mi-am mai revenit si am apucat sa o "ornez" cu niste branza de oaie cu mult patrunjel deasupra. Asadar:


Ingrediente:
500g faina
300ml apa calduta
1 plic drojdie uscata
2 linguri ulei
1 lingurita sare
toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei 

Preparare:
Se amesteca faina cu drojdia si se lasa 5-10 minute sa se imprieteneasca. Se face o gropita in mijlocul fainii unde se pune uleiul si apa putin cate putin. Se amesteca cu o lingura pana cand se termina toata apa. Se pune si sarea si in acest moment coca se framanta cu mana...eu nu o framant prea mult, 5 minute maxim, pana cand se omogenizeaza bine. 
Se acopera vasul cu un prosop curat si se pune intr-un loc cald, ferit de curent, timp de 1.5h. Dupa ce a crescut, se muta coca in tava in care veti coace painea, pe care ati acoperit-o cu hartie de copt. Se acopera din nou cu prosopul si se mai lasa 30 min la crescut. 
Se pune painea in cuptorul incalzit, la foc mediu, 30-45 min sau pana cand se rumeneste suficient. Se scoate din forma si se lasa la racit inainte de a o taia (cine rezista!)
O bunatate!

Comentarii

VictorCh a spus…
Off-topic:
1. Comentez (cred) pt prima oara pe acest blog - bine v-am gasit, spor si succes!
2. Puteti va rog sa oferiti abonare la blog SI prin e-mail (nu numai prin RSS), SI la articole (nu numai la comentarii)? Multumesc!

On-topic (oarecum):
Pacat ca adesea uitam sa ne amintim (!) de excelenta gustului lucrurilor simple, elementare (cum ar fi bunaoara painea) BINE facute.
Acest articol mi-a trezit amintiri - cum ar fi, spre exemplu, cea despre felul in care in copilarie (prin anii '50) primeam in mana (drept "gustare"), atunci cand plecam la joaca, o felie "sanatoasa" de paine unsa cu untura si presarata cu ceapa tocata marunt, sare si boia (sau o rosie zdravana in cealalta mana); sau o felie de paine umezita si presarata din belsug cu zahar tos. Sau despre painea pe care am mancat-o cu cea mai mare pofta: o data - intrucat "ai mei" intarziau sa revina acasa (nu mai stiu de unde sa vina si de ce intarziau) - am plecat la joaca (cu copiii de prin vecini) fara sa fi mancat; dupa scurta vreme incepuse sa-mi protesteze zgomotos burta, si intamplator dintr-un camion militar in trecere pe strada, niste soldati care aduceau paine la cantina unitatii ne-au aruncat "din zbor" o paine neagra inca fierbinte (cam acra si insuficient "crescuta" (dospita) si coapta), pe care (dupa ce am rupt-o in bucati pt fiecare din noi) am mancat-o rapid cu o pofta nebuna (sufland pe ea ca sa se raceasca) si care mi s-a parut (de foame) cea mai buna paine pe care am mancat-o eu vreodata (si ma apropii de varsta pensiei)! Si ulterior NICI nu ne-a durut burta pe niciunul din noi!
Bunica a spus…
Victor, bine ai venit!
Frumoase amintiri :)
Sper ca si copiii nostri sa aiba astfel de amintiri cand vor creste...

Multumesc si pentru sfat, am rezolvat problema.

Cu drag,
Bunica
VictorCh a spus…
"Sper ca si copiii nostri sa aiba astfel de amintiri cand vor creste..."
...sau (in cazul meu) NEPOTII nostri (copiii mei au deja copiii lor!)

"...am rezolvat problema."
Spre rusinea mea, se pare ca sunt atat de 'inocent' (citeste 'necunoscator") in operare PC, respectiv in mediul virtual, incat nici macar nu sunt in stare sa depistez UNDE - pe pagina acestui articol - este prevazuta posibilitatea abonarii prin e-mail! Help!
Bunica a spus…
Nu stiu ce a avut, nu mai aparea...acum sper ca se vede: in bara laterala dreapta, sub facebook sunt toate tipurile de abonare...mai multe nu am gasit :D
EU sunt nepriceputa rau :)

O zi buna!

Postări populare