Rasturnata cu mere si branza de capra

Astazi va prezint o prajitura buna rau pe care am pregatit-o pentru...Craciun :) Da, stiu, a trecut de ceva vreme Craciunul dar m-am luat cu alte bunatati si am uitat de ea.
O prajitura foarte fina, trei arome si texturi foarte interesante si neasteptate, o combinatie absolut delicioasa! Am facut mici (dar mici!) modificari fata de reteta initiala (mere in loc de gutui si un pic alte condimente).
Multumesc SweetToothFairy
PS: crema de branza e geniala! :D

Ingrediente:

Pentru merele caramelizate:
150g zahar
50g unt
8-10 mere curatate de coaja si samburi si taiate felii
scortisoara, cuisoare, ghimbir, nucsoara, vanilie
zeama de lamaie

Pentru blat:
200g faina
o lingurita praf de copt
100g zahar pudra
90g ulei
100g lapte
1 ou intreg
5 albuse de ou
130g zahar tos
scortisoara, cuisoare, ghimbir, nucsoara, vanilie

Pentru crema de branza de capra
120g branza de capra
(sarata, nu stiu daca asa trebuia, dar combinatia a fost excelenta)
30g miere
200g frisca
scortisoara, cuisoare, ghimbir, nucsoara, vanilie

Preparare:
Se caramelizeaza zaharul in tava in care vom face prajitura. Se adauga untul si se amesteca. 
Merele se amesteca cu zeama de lamaie si condimentele. Cand caramelul s-a racit, se pun merele peste caramel, aranjand feliile concentric si cat mai compact cu putinta.
Intre timp se incinge cuptorul.

Pentru blat, se amesteca oul cu laptele si cu uleiul. Faina se amesteca cu zaharul pudra, praful de copt si condimentele. Se cern apoi peste amestecul de ou cu lapte, incorporand foarte usor ingredientele solide.
Albusurile se bat bine cu mixerul adaugand in ploaie zaharul tos. Se toarna cate putin din albusuri in compozitia de ou cu faina, amestecand usor pana la completa omogenizare. 

Se toarna amestecul peste mere si se da la cuptor aproximativ o ora, la foc mic. Se lasa apoi la racit si se rastoarna pe o farfurie. Va arata cam asa:

Pentru crema de branza,  se amesteca branza cu mierea si cu condimentele (eu am folosit un blender si crema a iesit foarte fina). Se adauga frisca si se amesteca usor. Se orneaza prajitura cu ea. Peste crema, am presarat scortisoara.

Comentarii

Super reteta. Aveam pofta de un tort cu mere. Si bine te-am regasit dupa o lunga absenta.:)
Bunica a spus…
Daniela ce bine imi pare sa te vad iar! Bine ai venit! <3
KapriFlor a spus…
buna reteta :)

Postări populare