Frittata cu spanac si dovlecel / Spinach and Zucchini Frittata

For english version, scroll down the page 

Imi place teribil spanacul proaspat in orice combinatie. Acum ca e plina piata de el, am zis sa profit si sa fac cat mai multe feluri cu el. Sambata dimineata am facut o omleta simpla, cu spanac calit in unt si cu niste branza de oaie, dupa o idee a unei amice de pe Facebook. A fost buna rau. N-am poze pt ca s-a evaporat :)
Azi am facut tot un fel de omleta dar in tava la cuptor, cu perle de branzica si un pic de dovlecel. A mancat baietelul meu cu mare pofta mai ales cu putin iaurt simplu deasupra.
Va sfatuiesc si pe voi sa profitati de ierburile proaspete pentru ca sunt delicioase, foarte sanatoase si maine-poimaine ne trezim ca li s-a dus vremea si trebuie sa mai asteptam un an.


Ingrediente:
o jumatate de dovlecel
un bol de frunze de spanac proaspat
1 cutie de perle de branza cu smantana
3 oua
sare, piper, nucsoara
un cub de unt



Preparare:
Am taiat dovlecelul felii subtiri, am spalat spanacul bine de tot si l-am taiat si pe el marunt si am adaugat toate celelalte ingrediente, amestecand bine. Am uns un vas de jena cu unt si am turnat legumele, am pus cubul de unt faramitat pe deasupra si am bagat la cuptor 40 min-1h la foc mediu si apoi cateva minute la foc mai tare pentru a se rumeni. Ca sa se faca un pic mai repede, se pot opari cateva minute frunzele si dovlecelul inainte de a le amesteca cu restul.

Ingredients: 1/2 zucchini stemmed and sliced, 0,5 lb. spinach, stemmed and chopped, 200g cottage cheese, 3 eggs, salt, black pepper, nutmeg,  2 tablespoons softened butter
Method: In a bowl, whisk together all the ingredients. Brush the inside of a casserole dish with 1tablespoon of softened butter. Pour the mixture into the casserole and sprinkle with the remaining butter. Bake in the owen for about 40 minutes.

Comentarii

Lia a spus…
Faina ideea cu fittata la cuptor.
Eu am facut una cu dolvecei,saptamana trecuta ,in tigaia de teflon.
Nu vrei sa stii cum am intors-o,ca nu am tigaie dubla.:)
Bunica a spus…
Lia si mie omleta mi s-a stricat la intors :( Nu ma pricep deloc la manevrat tigai :)))
Irina a spus…
In ultimul timp, cam toate retetele tale au un ingredient verde. De primavara!
Bunica a spus…
Irina, asa e! Mi-e dor de primavara si, cum ea se lasa asteptata afara, o aduc in casa si in farfurie :)
Sper ca la tine sa fie soare si frumos!

Postări populare