Tort cu crema de ricotta, mure si frisca

In weekend am avut un B-party...cu muuuulta lume :
Am papat carnaciori cu miere si rozmarin, 2 feluri de pizza, tartine cu mousse de ton si salata de vinete, salata de boeuf, mini-snitele, salata de cruditati si ofc ze Tort :D
O sa postez zilele urmatoare si restul de retete dar acum va prezint tortul. L-am cautat mult: trebuia sa se faca super usor, sa-mi iasa sigur si sa fie sigur sigur bun :) M-am indragostit de tortul Laurei de la primul click...nici nu ma asteptam sa fie altfel! Asa ca multumesc (din nou) Laura draga :)


Ingrediente:

Pentru blat:
150g faina
2 galbenusuri
4 albusuri
120g zahar
1 lingurita praf de copt
zahar vanilat

Pentru crema:
 500g ricotta
400g frisca
250ml lapte
2 galbenusuri
200g zahar
16g gelatina
zahar vanilat
coaja de lamaie

Pentru ornat:
100g frisc
mure sau alte fructe


Preparare:
Intai se face blatul: se freaca bine galbenusurile cu zaharul si cu vanilia. Se bat albusurile spuma si se adauga faina cate putin in albusuri, amestecand usor. Se pun apoi galbenusurile amestecand cu grija. Toata compozitia se pune la cuptor, intr-o tava cu pereti detasabili, tapetata cu unt si faina. Dupa ce s-a copt se lasa la racit si se taie pe orizontala, in 2 foi.

Pentru crema se amesteca ricotta cu 150g zahar si cu zaharul vanilat si coaja de lamaie. Separat, se freaca galbenusurile cu restul de zahar, se adauga laptele si se pune pe foc mic pana se incalzeste (sa nu fiarba). In momentul in care s-a incalzit destul de tare, se ia de pe foc si se pune in compozitie gelatina inmuiata inainte in apa rece (cum scrie pe plic). Se amesteca bine si se lasa la racit (cu grija sa nu se intareasca). Se prepara si frisca, daca nu folositi din cea la tub.

Cand toate componentele sunt reci, se asambleaza tortul: se amesteca crema de ricotta cu crema de oua si cu frisca. In tava cu margini detasabile, se pune prima foaie de blat si se toarna toata crema. Se niveleaza si se baga la frigider cateva ore sau pana a doua zi, pana cand gelatina intareste crema. Apoi se scot marginile tavii, se taie a doua foaie de blat in 8-12 segmente de cerc (triunghiuri) care se aseaza pe cate un ciuf de frisca, un pic inclinate. Se decoreaza cu fructe si cu zahar pudra.

PS: zaharul vanilat pe care l-am folosit este productie proprie: intr-un borcan care se inchide ermetic, se pune zahar pudra si un baton de vanilie taiat pe lungime. Se lasa macar o luna amestecand din cand in cand. Al meu il am de cateva luni bune si e foarte aromat. Tot zahar vanilat am folosit si la decor.  

Comentarii

Lia a spus…
M-ai terminat cu tortul asta.
Woau !Cat de bine poate sa arate !
L-am vazut si la Laura,e minunat !
Imi place mult cum l-ai ornat(asezat).
Il salvez,pentru ca prevad ca ma va salva dintr-o situatie dificila.
E simplu,dar in acelasi timp ia ochii.Despre gust nu mai spun nimic,ca deja inghit in sec.
Pup.
Bunica a spus…
Nu-i asa ca arata super tare? Si asta cu efort minim...Cat despre gust, e usor si vanilat, foarte bun
Lia a spus…
Indiscreta ca de obicei,:) am uitat sa intre a cui e B ?
Al tau ,sau chiar ai sa fi bunica ?
Despre un bebe- party era vorba nu ?
Bunica a spus…
Era vorba de un birthday party...pt baietelul meu de 2 ani :)
Lia a spus…
Aha ,deci nu un bebe ci un Boy-party :)
Acum m-am lamurit.
Esti tanara....mamica.
Sa-ti traiasca feciorul Cristina.
O imbratisare calda si de la mine.
Va pup.
LauraAdamache a spus…
Absolut superb ti-a iesit!!! Atat de mult ma bucur ca ti-a placut!!
Pup cu mare mare drag si La Multi Ani baietelului tau!!
Bunica a spus…
Multumesc mult, Lia!
Si-uite asa s-a zis cu camuflajul bunicii :))))
Bunica a spus…
Laura, m-ai salvat din nou :)
Maine mai postez ceva inspirat tot de la tine: mousse de ton :D
Pupuci multi si multumesc pentru urari!

Postări populare