Cartofi "prajiti" la cuptor / Baked French Fries

For english version, scroll down the page 

Cred ca v-am mai zis de 100 de ori ca nu prea fac prajeli. In primul rand sunt grele, nesanatoase, in al doilea rand mi se pare ca dureaza mult sa faci o cantitate decenta pentru ca trebuie sa stai mereu dupa tigaie sa intorci carnea/cartofii, apoi miroase in toata casa o zi intreaga si nu in ultimul rand se consuma o gramada de ulei.
Dar dupa ce am incercat de vreo 3-4 ori diverse variante de snitele la cuptor care nu m-au satisfacut deloc pentru ca se usuca prea tare (am variat cantitatea de ulei, faina versus pesmet, foc mic versus foc mare etc) - astept propuneri btw - eram cam sceptica cu cartofii prajiti. Ei bine, mi-am luat inima in dinti si am ales din gramada de retete de pe net una simpla de pe Allrecipes la care am mai facut mici ajustari. 
Au iesit super buni! Pe cuvant! Singura lor problema este ca si aici ies putini pentru ca trebuie facuti in strat  subtire ca sa se rumeneasca uniform. Macar nu stai langa ei! :D


Ingrediente:
2-3 cartofi taiati bastonase ca cei pentru prajit
boia de ardei dulce sau iute
3 linguri de ulei
sare
in reteta mai pun ei si praf de usturoi, ceapa si chilli...dupa mine nu mai seamana a cartofi prajiti dar fiecare cu gusturile lui...eu am facut un sos cu iaurt, usturoi si mustar alaturi si a fost suficient

Preparare:
Cartofii taiati nu foarte gros se ung bine cu restul condimentelor si cu uleiul. Se pun in tava in strat subtire pe hartie de copt si se dau la cuptor. Eu am dat focul mic de teama ca nu se vor face. I-am tinut in jur de 30 min timp in care i-am mai intors de vreo 2 ori si apoi am dat focul mai mare ca sa se rumeneasca, vreo 10 minute.
I-am mancat intr-o shaorma de casa despre care va povestesc zilele urmatoare :D

Ingredients: 2-3 potatoes, paprika, 3 tbs sunflower oil, salt
Method: Cut potatoes into wedges. Mix sunflower oil, paprika and salt together. Coat potatoes with the mixture and place on a baking sheet. Bake for 30 minutes on low temperature then for another 10 minutes on high temperature. Turn them over 2-3 times during the process.

Comentarii

I totally agree with you! nici eu nu am rabdare pentru cartofi prajiti in ulei, asa ca varianta aceasta poate fi ceea ce caut :)
Bunica a spus…
Incearc-o si spune-mi cum au fost :)
Noua ne-au placut foarte tare...
Lia a spus…
Sunt foarte buni asa.Am incercat si ne-au placut.
Pup.
Bunica a spus…
Sa va fie de bine, Lia :)))
Ma bucur ca v-au placut!
pansy a spus…
uite ca am incercat si eu,altfel,da'nu mi-a placut cum au iesit. ai tai arata grozav.am sa-i incerc si eu la grilul cuptorului.cat despre snitele, cumnata mea face unele foarte bune de nici nu stii ca nu sunt prajite in ulei. si carnea ramane suculenta.totul depinde de temperatura cuptorului cred.nu le-am incercat inca,dar am sa le incerc si am postez reteta.
Bunica a spus…
pansy daca gasesti reteta magica pentru snitele sa-mi spui si mie...eu ador snitelele si nu mananc decat daca vine mama pe la noi sa ne faca (adica f rar) :D
Unknown a spus…
felicitari pentru blog...sunt noua pe aici.
stiam de reteta asta,dar avea in plus malaiul presarat pe cartofi.....ii face mai uscati,mai crocanti,zice-se.
Bunica a spus…
Bine ai venit Corina!
Am vazut si eu varianta cu malai dar mie nu prea imi place pe snitele de exemplu, asa ca m-am gandit ca n-o sa-mi placa nici pe cartofi.
Tocmai azi am mai facut o tura, o tava plina, exact cum am scris aici, si au fost excelenti, nu ma puteam opri din mancat :D
wine and knives a spus…
dezavantaje:
- dureaza mai mult
- sunt la fel de "sanatosi" ca si cei facuti in tigaie. odata ajuns uleiul la 60 de grade celsius devine "rau" pt noi

avantaje:
- nu stai sa-i intorci
- consumi mai putin ulei
- poti sa pui mai multe tavi una peste alta in cuptor si sa reduci astfel timpul per total

eu sunt de parere ca daca tot mananci cartofi prajiti sa-i faci cum sunt mai gustosi(in grasime de rata spre ex) dar sa-i mananci cat mai rar.
Bunica a spus…
Sunt absolut de acord cu tine cu mancatul rar...eu in 5 ani cred ca am facut maxim de 5 ori cartofi prajiti deci o medie de 1 portie/an e mai mult decat rezonabil :)))
La dezavantaje insa te contrazic: la partea cu durata ai dat tu raspunsul corect: mai multe tavi odata. Iar de temperatura uleiului eu cred ca trebuie sa ne facem mai mari griji la prajit unde temperatura chiar e mare.
Concluzia mea e ca pe astia o sa ii fac sigur mai des de 1/an :)
Anonim a spus…
Au iesit geniali, dar eu am pus vegeta in loc de sare, un catel de usturoi si bucatele de ceapa verde. Am mancat pe nesaturate :) multumim pentru reteta

Postări populare