Şaorma / Shawarma

For english version, scroll down the page


Ingrediente pentru 2 bucati:
un piept de pui
2 lipii
2 castraveti acri
cateva frunze de salata verde sau varza
2 cartofi prajiti sau 1 dovlecel la gratar
1 ceapa verde
o rosie
2 linguri de iaurt
praf de curry, de boia
1 lingura zeama de lamaie
busuioc uscat
sare, piper
chili flakes
nucsoara
cativa catei de usturoi
ulei
ketchup, mustar

Preparare:
Se taie pieptul felii ca la snitel si se marineaza in jur de 30 minute in: 2 linguri de iaurt, curry, boia, nucsoara, zeama de lamaie, busuioc, sare, piper, fulgi de chili.


Se prajesc cartofii clasic sau se fac la cuptor ca aici. Dovlecelul se taie felii si se frige pe gratar.


Carnea se scurge de marinada si se frige si ea pe gratarul incins bine si uns cu putin ulei sau unt.


Se pregatesc toate ingredientele: dovleceii, carnea feliata subtire, castravetii feliati si ei pe lung, ceapa verde. Nu au incaput toate in poza asa ca mai adaug o salata verde facuta cu putin ulei si otet (ziceam ca in mod normal se pune varza dar n-am avut) si un sos de iaurt facut din 2 linguri de iaurt, 1 lingura de mustar si catei de usturoi pisati.


Se unge lipia incalzita un pic intr-o tigaie cu sos de iaurt si cu ketchup si se pun restul ingredientelor, dupa plac. Noi am avut varianta cu cartofi si varianta cu dovlecei, pentru fete si baieti :)) Cea cu cartofi n-a mai prins poza :P
Eu zic sa nu va descurajati ca par multe ingrediente...chiar sunt :) Dar nu se face greu si daca mai sunt si prietenii la voi nu cred ca i-ar deranja sa ajute. In afara de timpul de marinare saorma se face imediat. 
Iese delicioasa, carnita este foarte aromata si (mi-e teama ca suna deja a cliseu) dar chiar stii ce-ai pus in ea.


Ingredients for marinating meat: 1 chicken breast sliced, 2 tbs yoghurt, curry powder, paprika, 1 tbs lemon juice, basil, salt, pepper, chili flakes, nutmeg
Ingredients for the dressing: ketchup, 2 tbs yoghurt, 1 tbs mustard, 4-5 garlic cloves
Other ingredients: 2 lavash, 1 zucchini sliced and grilled, 2 pickles, 1 green onion, green salad or cabbage salad, 1 tomato sliced, some french fries made like here
Method: Marinate the meat for at least 30 minutes. Grill the meat and slice it. Heat the lavash, spread over the ketcup and the yoghurt dressing then add the rest of the ingredients. Wrap and serve.

Comentarii

YAMMMYY!!! Mi-ai facut pofta de carne :))
Bunica a spus…
Sper ca nu tii post :))
Andreea a spus…
ooh, ce bine arata. vreau si eu si nu prea ma omor dupa carne (nu-s vegetariana dar nu prea consum)


pare foarte low-fat...ce scuza :D

(PS: hehe, engleza americana...noi ii zicem courgette la zucchini :D)
Lia a spus…
Da e buna rau .:)
Si eu fac acasa,in varianta :

"Complete salad".
Imi place ideea cu dovleceii grilati.
Bunica a spus…
Andreea ma bucur ca iti place :)
Cat despre zucchini, n-am stiut niciodata diferentele dintre engleza si americana :D
Bunica a spus…
Lia daca ma crezi eu n-am mai facut pana acum in casa saorma
Nici n-am luat vreo reteta speciala, am cautat pe wikipedia cum se face prin diverse tari si am improvizat.
Prevad ca o sa mancam multa saorma in perioada urmatoare :D
Ana Maria Ciolacu a spus…
Arata minunat si pare destul de usoara,excluzand lipia. :)) Iar pozele sunt minunate. O zi minunata iti doresc. Pupici !
Lubita Iancu a spus…
wau,de cand astept asemenea reteta pentru ca tot mi-au ramas cateva lipii de la o alta reteta;imi place la nebunie;felicitari pentru tot ce faci!!
Bunica a spus…
Ana, mersi mult! Pup si eu cu drag!
Bunica a spus…
Lulu ma bucur ca te-am ajutat la capitolul idei :)
Asta e cel mai greu si la mine...sa gasesc ceva nou de facut, sa sparg monotonia
Seara faina!
MONONOKE KITCHEN a spus…
Tare frumos mai arata!
Eu am avut un "moment saorma"
la care am combinat humus cu miel
si cu ceva leurda. Versiunea ta
e mai usoara, numai buna primavara!
Bunica a spus…
OMG cred ca era delicioasa cu miel!
Eu mor dupa miel si nu mananc decat de Pasti uneori nici atunci...o fraiera! :)
Unknown a spus…
arata superrrrrrrrrr
m-am servit si eu
te invit pe la mine pe la o ciorbica, sau ce vrei tu
Bunica a spus…
Multumesc Diana!
Am trecut deja, mai vin ca a fost bun :)
Ioana V. a spus…
imi place mult shaorma
Anonim a spus…
Am cautat pe blog...cei drept toate retetele sunt senzationale...mi ar fi placut sa gasesc o reteta de mititei reusita..ce este drept pe net circula multe retzete insa nici una nu este fte buna.Daca aveti cumva o retzeta bunicica de mititei v as fi recunoscator dirtdigller@gmail.com

Postări populare