Piure de cartofi

Sunt sigura ca toata lumea stie sa faca un piure. Ce sa va mai explic eu cum am inventat roata de la caruta? :)
Si cu toate astea, imi aduc aminte cum eram acum cativa ani cand da, spre rusinea mea, dadeam telefon la mama/bunica chiar si pentru reteta unui banal piure. In timp, am mai gustat si de la altii, am mai furat cate o idee, am mai ajustat pe ici pe colo si asa am ajuns la varianta de astazi, pe care o prefer de departe.


Ingrediente:
1.5kg cartofi albi
2 galbenusuri de ou crude
1 lingura de unt
lapte rece (in functie de cat de moale va place)
sare, piper, busuioc uscat

Preparare:
Se fierb cartofii in apa suficienta pana cand ajung sa se sfarame. Se scurge apa si se pun untul, condimentele dupa gust si o cana mai mica de lapte. Se sfarama cartofii cu ustensila speciala - habar n-am cum se cheama dar arata ceva de genul asta:


Nu se foloseste blenderul vertical sau mixerul sau altceva care sa faca catofii terci...trebuie sa mai ramana bucatele de cartof pe care sa le simti in gura. Acum este momentul sa puneti si galbenusurile de ou si sa amestecati din nou cu forta. Mai adaugati lapte daca este prea uscat piureul, pana cand capata consistenta dorita. Asta-i tot. Se serveste imediat sau se foloseste in alte preparate cum am facut eu zilele trecute: am gatit un fel de musaca sau mai precis o Sheperd's Pie - placinta rustica cu vita cu rozmarin si bineinteles piure, dupa reteta de aici. A iesit cam asa:


Adica buna! :)

Comentarii

Postări populare